niedziela, 29 maja 2011

Koszyk cen: Po galopadzie podwyżek supermarkety wracają do równowagi cenowej

Na przestrzeni ostatniego miesiąca 50 pozycji z Koszyka podrożało jedynie w Stokrotce, która najdłużej opierała się podnoszeniu cen. Z kolei wszystkie inne sieci supermarketów, które największe, kwietniowe podwyżki mają już za sobą starają się powrócić do równowagi cenowej lub nawet dzięki taniejącym owocom i warzywom sezonowym obniżają wartość Koszyka. 


Sieć Intermarche zaproponowała w ostatnim tygodniu Koszyk 50 produktów na pozimie 275,5 zł w większości badanych miast. W porównaniu z badaniem sprzed trzech tygodni jest to utrzymanie tego samego poziomu i skok względem marca o ok. 10 -15 zł. W Polomarkecie w za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy w ostatnim tygodniu od 279 zł w Trójmieście do 283 zł na Górnym Śląsku i jest to lekki spadek (o 5-8 zł) względem cen notowanych w sieci Polomarket na początku maja. Pod koniec marca notowane ceny w Polomarkecie wahały się od 268,5 zł na Górnym Ślasku do 277,8 zł w Warszawie.
Z kolei sieć Stokrotka, która dotychczas utrzymywała poziom cen ok. 290-295 zł zdecyodwała się na podwyżki. I tak za zakupy 50 produktów z Koszyka w tym tygodniu płacilićmy od 293 zł w Bydgoszczy do 306 zł w Trójmieście. Oznacza to podwyżkę o ok. 10 zł w zależności od lokalizacji.
W formacie sklepów osiedlowych, w sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płacimy obecnie od 308 zł w Poznaniu do 336 zł w Warszawie i jest to spadek o ok. 10 zł w porównaniu z zakupami na początku maja, ale o ok. 10 zł więcej niż w czasie zakupów w marcu.
W Społem w ostatnim tygodniu ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 314 zł w sklepie w Trójmieście do 343 zł we Wrocławiu i to także jest lekkie wystopowanie rosnących cen zakupów, za które na początku maja płaciliśmy od 325 zł w sklepie na Górnym Śląsku do 350 zł w Warszawie.
Najdroższa w zestawieniu jest sieć Żabka, gdzie na zakupy trzeba przeznaczyć od 361 zł w Bydgoszczy do 388 zł w Warszawie. W porównaniu z cenami z maja jest to obniżka o ok. 10 zł.


www.dlahandlu.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz