Spółka
deweloperska Eko-Park z Warszawy reklamowała mieszkania w
promocyjnych cenach, których nie było w jej ofercie. Wprowadzało
to potencjalnych nabywców w błąd - Sąd Apelacyjny potwierdził
decyzję Prezes
UOKiK. Utrzymana została też kara pieniężna w wysokości ponad
213 tys. z,ł
[
4 października 2013 r.]
Wyrok sądu dotyczy decyzji
Prezes UOKiK z grudnia 2010 roku. Urząd stwierdził wówczas m.in.,
że spółka Eko-Park zamieszczała w ogólnopolskiej prasie oferty
mieszkań w cenie od 9000 zł/m2. Postępowanie UOKiK wykazało, że
w ten sposób przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd,
ponieważ nie posiadał w ofercie mieszkań w cenie wskazanej w
reklamie. Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama, która polega na
propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że
przedsiębiorca nie będzie mógł zrealizować zamówienia na
oferowanych warunkach, jest uznawana za niezgodną z prawem
nieuczciwą praktykę rynkową.
Sąd
zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK.
Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 27 września 2013 r. (VI ACa
279/13) jest
prawomocny.]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz